Friday, May 25, 2012

Tangan Kanan & Warna


At last... hari ini hari Jumaat...  esok dan lusa boleh berehat...?? Sepanjang minggu ini terasa sangat lelah dengan tugas di pejabat.  Penat sangat... sangat... sangat... sangat... letak kepala atas bantal je terus hilang ikut Alice... Tapi badan tetap tak kurus-kurus juga... 

Minggu depan... we gonna have an 'XPDC' to KT... it should be an enjoyable moment.. tapi mengenangkan cuti yang dapat dipohon cuma sehari kerana tugas hakiki saya tiada siapa yang mampu untuk backup lebih dari satu hari... ya lah, masing -masing ada tugas sendiri... tak baik juga saya hendak susahkan orang lain tambahan pula dalam situasi jabatan kami yang shorthanded sekarang ini... aduhai... it's gonna be hectic weekend...

Minggu ini memang minggu kerja pejabat... sedaya upaya saya cuba utilize setiap waktu pejabat untuk menyelesaikan segala urusan. Everything should be done sebelum saya bercuti Jumaat depan... hmm... cutinya cuma sehari, tetapi gamatnya nak selesaikan kerja macam nak cuti sebulan ek...
bilalah nak ada masa untuk settlekan MDH ni... ? wa sedihnya... semua aktiviti diri asyik terbantut...

Tadi ada satu peristiwa yang berlaku... ia tidak signifikan mungkin... tetapi ia buat saya terfikir... bukankah dikatakan perbuatan, bantuan atau ihsan yang paling baik itu adalah sesuatu yang 'jika dibuat oleh tangan kanan, tak akan mampu diketahui walaupun oleh tangan kiri'... tapi kebanyakan orang sekarang suka announce dan pronounce apa yang mereka nak buat...  atau sebenarnya mungkin mereka tak berniat....?

Bagi saya kalau nak buat sesuatu ihsan yang baik dan boleh memberi kita saham pahala, buat sahajalah diam-diam. Tak perlu rasanya hendak tanya atau komen  begitu begini... kalaupun kita tidak berniat, takut orang lain yang mendengar akan bersalah anggapan. Kasihan pula orang itu buat dosa kering disebabkan kita yang nak buat pahala ni kan...?

These 2 boys dah asyik ulang mengacau saya, "Ummi, saya nak susu..." & "Ummi, saya tak boleh tidurlah... saya nak tidur dengan Ummi..."

The most polite ways to say, "Ummi, please stop lah... come to bed with us now!"

Hmm... baik! Before we go to bed, just to put the sweetest smile on our lips ya...

Ani : "Mengapa engkau menulis surat dengan kertas berwarna Hijau Muda ?"
Ena : " Surat warna Hijau Muda itu bererti " Aku Cinta Padamu "
Ani : "Kalau kertas itu bewarna Biru Muda apa ertinya?"
Ena : "Itu melambangkan Suasana Pilu "
Ani : "Kalau kertasnya berwarna Merah?"
Ena : " Asmara Yang Membara"
Ani : "Kalau kertasnya warna Putih?"
Ena: "Suci, Bersih dan Jujur "
Ani : "Kalau kertasnya Kuning?"
Ena: " Melambangkan Hati Yang Gersang"
Ani : " Kalau Merah Jambu ?"
Ena: " Sedang Jatuh Cinta "
Ani : "Kalau kelabu?"
Ena : " Melambangkan Hati Yang Sedang sedih"
Ani : "Kalau kertasnya Hitam?"
Ena : "Itu namanya kertas karbon!!!! Lagi mahu tanya ka?



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS