Sunday, May 13, 2012

Hadiah Untuk Raja Sehari

Hari ini majlis resepsi perkahwinan kawan sekuliah Papa Nasir yang bernama Farah Nor Ferina di rumah orang tuanya di Sementa, Klang. Orangnya sangat cantik dan ada attitude. Kami tidak tahu hendak beli hadiah apa yang sesuai buat beliau dan suami... jadinya beri sahajalah naskhah Seandainya.

Di rumah pengantin, Papa Nasir bertemu beberapa orang temannya. Lama tak jumpa, banyaklah yang diborak dan menjadi bahan tawa mereka. 

Seorang teman Papa Nasir yang dipanggil Din kata mereka beli hadiah perkahwinan sebiji periuk untuk pengantin. Wah bagusnya! Kemudian dia bercerita lagi di dalam periuk itu mereka masukkan lima bungkus Maggie dan di luar bungkusan disertakan nota (lebih kurang ingatan saya) : "Jangan hanya lihat periuk tu, buka penutupnya dan tengok isi di dalamnya."

Hadiah periuk dengan bungkusan Maggie di dalamnya?

Dan lelaki-lelaki itu pun tertawa. Hai... saya dan isteri seorang teman Papa Nasir hanya turut tumpang tersenyum. Bagus sungguhlah pesanan dan motivasi teman-teman untuk pengantin. Mereka ini memang sangat akrab lelaki dan perempuan. Ada sekali dulu kami buat makan-makan di rumah selepas raya, sportingnya mereka semua datang right after they finished their class. Riuh dan meriah.

Kalau tak dibuat begitu, mungkin periuk jadi hiasan je... tapi kalau dah suruh lihat isi di dalam ada juga potensi untuk periuk digunakan ek? Naugthy friends! Can't imagine the bride's and groom's reaction when they open the gift.. mesti mereka pun tergelak agaknya... hu hu...

Selamat pengantin baru untuk Farah Nor Ferina (honestly saya sangat suka namanya, secantik cik puannya) dan Khairul Izwan. Semoga berbahagia menjalani kehidupan bersuami isteri dan dipertemukan Allah di Jannahnya.


2 comments:

  1. thanks for both of u.. i really luv tht prezen. guess what that the 1st time for us to read the novel n u know what we finished read that book on that day (we read until subuh) hahhah.. for abg Din yes... he gave me that. all of our family laugh at me (xtau masak la katakan). but really appreciate that all of u willing to come. we would like to appologize if they any lack or if we had do anything that make u "ting...." for my bro (abg nasir) hope we can do reunion n we recall all our memories :) one again thanks to my lovely sis n bro. we start luv to read novel bcoz of u :)

    ReplyDelete
  2. hu hu hopefully it didn't spoil your 1st night...
    man is always a naughty boy regardless their age... boleh ada idea bagi hadiah gitu pulak mereka... anyway, it surely become everlasting wedding memory hu hu...

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS