Thursday, June 21, 2012

Belum ada izin-Nya...

Hari ini saya rasa kosong... hish, semua lengkap ni. Tak satupun organ dalam dan luar yang tercabut dan tertanggal, kosong apanye pulak...?

Sebenarnya mood saya yang kosong. Tak reti nak describe. Walaupun saya tahu dalam mana-mana bidang pasti ada lumrah suka dan dukanya, apatah lagi dugaan dan cabaran. Hai...

Penerbit dulu khuatir ia akan timbulkan legal issue. This time, after 7 months penerbit kata it didn't meet their criteria. Wah, so long tu mereka ambil masa. Bukan patut 3 bulan je ke.. hu hu... sorry penerbit. Agaknya mereka ambil masa yang lama sebab terpaksa ulang baca untuk fahami dan cuba terima, tapi akhirnya tak boleh terima ye... anyway thank you for your willingness hu hu...

Tak meet criteria? Rasa dah boleh agak mesti kerana endingnya. Sebab? Sebab sad ending memang tidak preferable. Tapi... sudah ceritanya begitu. Kalau bagi ending sebaliknya lagilah tak logik hu hu.  But what can I say... kalau banyak songeh, pi terbit sendiri hu hu...

Hmm.. tak apalah... setiap sesuatu yang sukar itu insya-Allah ada maksudnya di kemudian hari. Macam juga movie Berlari ke Langit. Lama juga skrip itu diusung ke sana-sini sebelum diterima kan... ye ke? Dari mana aje saya dengar cerita ni heh...

It just that... belum ada izin-Nya. Macam pujukan seseorang kepada saya, 'it is just not easy to be different.'

Baik! Saya okay je... Pengalaman melahirkan Seandainya pun sangat sukar dan melewati tahun yang banyak. Banyak penolakan dan penyisihan yang telah Seandainya lalui. Bertitik tolak dari situasi beginilah sebenarnya saya belajar menulis hu hu... and truly my path in this field hingga kini nampaknya masih sukar. Macam mana orang lain boleh begitu senang menulis... hmm.. (mode sedih). Jawapannya, 'coz I am not born to be writer, it just that I have the dreams to be one'.

(Nyanyi dalam melodi lagu Ku Merindu)
"Lama ku merindu ia jadi buku, 
1000 tahun ku sudi menunggu..."
Heh? Gila apa? Please bear with me ya... hu hu


Hish, kena tolak ni awan kosong ni, 
malam nanti lepas berbuka puasa saya nak tulis diari Tanjung Harapan!
Mengisi rasa kosong hu hu...


*********************************
Just don't give up trying to do what you really want to do,
Where there is love and inspiration,
I don't think you can go wrong.
(Ella Fitzgerald)

coz

Nothing is hopeless, we must hope for everything.
(Madelein L'Engle)
**************************************************

Baik!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS