Thursday, June 21, 2012

Tanjung Harapan

16th June 2012

Woke up in d'Saturday morning. Received an SMS from my BIL, "Long, ada rumah tak? Kami nak datang pagi ni!"

Ayok!? Jadi kartun saya kemas rumah. Menu wajib yg mereka nak bawa ialah laksa. Hmm... laksa lagi? Selera saya sekarang ini pandai memilih. Asyik nak telan lasagna & makaroni hu hu... mengada-ngada!

Dah penat kemas, basuh & tengok Pa berperang dgn anai-anai, saya mogok masak. Penat. Sesak dada krn jerebu masih terasa. Lagipun mereka nak bawa laksa kan... makan je lah laksa tu heh heh.

Sepetang kami habiskan masa di rumah. Dik Sah sibuk dgr laporan hasil pelaburan PM & Prudentialnya dari BIL si Pa & Naha.

Perut Melayu. Dah habis sebakul laksa msh lapar nasi. Lagipun sebelum ni dah planned nak makan di Tanjung Harapan. Makanya, malam itu kami pun ke sana.

My youngest sis with her family & Ibu with Angah
Us...

Pak Ngah d monster vs Sofi d Ultraman Tiga & 
Nuha tidur sepanjang dinner 

Semasa... isi perut...

Selepas... berat perut...

Malam di Tanjung Harapan waktu ini masih tebal jerebunya...
tapi ada manusia yang kisah? Crowded juga tempat ni...
Bersidai sat kekenyangan...
Saya & Pa selalu juga ke mari. Bawa anak-anak main atas kapal pameran dan lihat suria turun beradu. Lagipun kadang-kadang saya rindu hendak makan tauhu sutun bakar di sini. Bagi saya sedap. Orang lain tak tahulah... hu hu...

The seafood di sini juga boleh tahan dan serve nya pun cekap walaupun orang yang datang... aduhai memang sangat ramai.

Tapi saya tak berapa boleh nak terima menu yg ini :

Stim ikan dengan suun?
Haish, kan lebih elok letak cendawan butang atau cendawan hitam je...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS