Wednesday, June 6, 2012

Upin n Ipin... live!




Anak-anak...

I
Ummi : Dik, cuba tengok tuala tu. Kalau dah guna sidailah balik atas kerusi tu!
Didik  : Hish, aku jugak...

(Mula dengar adik berkata seperti itu, terperanjat juga. 
Lama2 baru tahu itu ayat Upin Ipin ya...)


II
Papa  : Cuba tengokkan anak tu dulu....
           (Pa marah bila saya asyik depan laptop
Ummi : (hish... sambil berkata perlahan) Ni lah yg aku tak gemar tau budak ni...
Babang : Eh, tak baik tau Ummi cakap 'aku'! Kan Ummi yg kata jgn cakap aku!?
Ummi : Sorry...
Babang : Tak mengapa, lain kali jgn buat lagi tau!
Ummi & Papa : Erk...

(Kami larang anak-anak berbahasa aku-kau. 
Masalahnya PaMipun kadang2 tersasul 
even tidak bermaksud utk menggunakannya. 
Memang selalu kena balik pd diri kamilah jawabnya - ketam....)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS