Monday, November 21, 2011

Anak harimau dah sunat!?

Babang Sofi akan genap berusia 5 tahun 3hb Disember ini. Hmm... kalau nak diikutkan sudah boleh sangat dikhatankan. Hari itu pun Mummy Sehanya ada bertanya bila hendak khatankan budak itu. Agaknya dia juga ada plan hendak khatankan si Danish.

Sewaktu mandikan dia hari Sabtu lepas...

Saya     : Babang, sunat nak?
Babang : Sunat? Tak nak lah...
Saya     : Babang tahu ke sunat tu apa?
Babang : Tahu... potong 'toy'.

Saya sengih.

Saya   : Sunatlah ye... kalau Babang sunat, nanti Ummi minta Papa belikan Babang kereta kawalan jauh   yang besar tu, nak tak? 

Babang termenung seketika sambil mengelap kepala. Seolah berfikir.

Babang : Abang nak kereta kawalan jauh tu je, tapi abang tak nak sunat.

Saya     : Alah, bolehlah bang sunat. Sunat sekali dengan Danish nak? Babang pergi telefon Danish sekarang ajak dia pergi sunat, nak?

Babang : Tak nak lah...
Saya     : Kenapa...
Babang : Abang takut nanti doktor tu guna pisau besar!
Saya     : Pisau besar? Mana abang tahu ni?
Babang : Tengok kat Upin Upin.

Cit!

Saya     : Tapi bang, orang lelaki kena sunat juga...
Babang : Okay lah... abang sunat...

Hooray!

Babang : Tapi biar abang yang buatkan sendiri ya?

Heh?

Sambil berlari keluar dari bilik air, dia buat a kind of sound. Then dia kata sambil ketawa, "Okay, abang dah sunat dah! Hah, tengok ni..."

????????  This is not a joke okay, abang!

********************************

Hukum, mengapa berkhatan dan kelebihannya sudah sedia kita maklum. Tetapi yang menjadi kemusykilan saya dari dulu sampai sekarang ialah apa bezanya alat kelamin yang dikhatankan itu dengan yang tidak dikhatankan (saya memang old fashion sikit dan penyegan banyak, sebab tu tak jadi doktor hu hu). Kalau nak details silalah click  1001 Cerita Tentang Berkhatan.

Sebenarnya ada pelbagai cara untuk berkhatan. Berkhatan menggunakan Smart Clamp lebih cepat (lebih kurang 15 minit) dan hanya perlu rehat dalam masa 24 jam paling lama sebelum boleh bergerak aktif seperti biasa.Tak adalah nanti susah sangat nak menjaganya kan...

Babang, sunatlah cepat. Nanti boleh Papa train untuk jadi educated and talented footballer. Pelapis anak Harimau Malaya ke kan? Who knows berkat berkhatan hah hah!


ALLAHUAKBAR!!!! 
That's really the greatest effort my heroes!
Yeah! ITU DIA HARIMAU MALAYA KU MENGAUM 
meng HUSH kan Garuda yang patah hatinya. 
Yeah, kita menang bola sepak lagi di SEA Games 2011. The 59th!
Mr. Ong Kim Swee, it's worth a world 
even you've been hushed to the reserved seat kan... 
doesn't matter... I WON!

Babang tanya, "Ummi kita menang ye?
Nanti abang pun nak pergi sana, nak sepak kuat-kuat!"
Hah, itu dia, kalau nak sepak kuat-kuat mesti kena SUNAT!
Cepat Babang pergi SUNAT!!!
Jadi Anak Harimau yang mengaum. Ngaum!!!!

Nota : Confirm jantung saya dah kuat ni, esok mesti Dr Noraziah senyum. I always have d'miracle.

1 comment:

  1. pengaruh cite upin ipin..smpai takut babang nak sunat..keh keh

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS