Friday, November 11, 2011

Nada Izzara Sofea?


Yu hu... esok Sabtu! Hmm... sekarang dah kurang passion dengan kerja  Bos saya cakap, "I depend on you to look at it, saya tak nak tengok, kalau saya tengok, nanti saya tak boleh berhenti sampai sudah. Saya ni workaholic."

Saya sengih & angguk. Puan memang gila kerja, cuti pun datang office. Tinggal tak berapa tahun saja nak pencen pun masih ada passion dengan kerja. Saya? Agaknya dah ter 'over' passionate & workaholic from the first day masuk first job till last day kerja terakhir sebelum ke sini. Gave all sampai burst. So bila dah niat nak cari kerja yang kononnya boleh relax sikit, terus minda jadi 'down' pulak...

Betullah, everything depends on NAWAITU...
bila nak betulkan nawaitu ni...?

Dan lagu ini sudah beberapa hari asyik bermain di MP3 - either at home or in office. Speed rhythm for extra energy...

Beberapa minggu kebelakangan ini dah pandai kejar jam 6.30 hingga 8 malam. Once tengok Soffiya dan Nada Cinta, susah nak tinggal. Nasib baik Babang tak bising nak tengok kartun. 

And the funniest is, D'3 men in the house pun suka menonton dua cerita tu. Kadang kalau miss Nada Cinta version 6.30 - 7.30 petang tu, Papa Nasir tunggu siaran ulangan waktu malam.Hmm... cerita budak-budak sekolah pun belia ni tengok...

What I like about Sinetron Indonesia, ialah kerana ia cerita yang pelbagai walaupun konsepnya sama. Things I dislike, suka sangat leret closed up kat riak @ memek wajah... it takes real time. Sebab itu lambat habis... dan orang macam saya ni pun tunggulah juga... hu hu.

Nada Cinta pula, Babang Sofi paling suka OSTnya itu. Siap dance lagi bila dengar! Bila habis lagu tu, dia kata, "Ummi, pasanglah lagi..."

Bila saya tengok Soffiya, patutlah tidak berkira sangat Ummi dia curi 2 jam TV dia. Dia kata, "Ummi nak tengok citer Sofi tu ya, tak apalah... Ummi tengoklah, abang tak kisah..." Oh... sebab nama heroin ada dekat sama nama dia daa, Sofi! Luckily Soffiya dah tamat! Expected ending...

Dah dua cerita yang dilakonkan Fiona @ Izzara Aisyah saya tonton. Pada saya dia ada unique attitude especially nada dia bercakap lebih kurang Nasha Aziz punya unique edge juga. Comel...

Boleh tak kalau ada anak perempuan nanti nak letak nama
NADA IZZARA SOFEA

2 comments:

  1. pnjagnya nama..bolrh jer.cepat sis tmbh anak...
    adik tu pon dah besar

    ReplyDelete
  2. tiap kali jumpa nama, tiap kali tu juga tukar namanya. neneknya ckp kalau ada adik pun lelaki lagi.... dah umur macam ni rasa tak larat dah kot... berangan je lah yang boleh hu hu.. tapi mana tahu ada rezeki kan... insya-Allah.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS