Wednesday, December 28, 2011

Biar Betul?

Awal malam berehat setelah penat memasak dan menikmati dinner dengan keluarga. Duduk-duduk dok godek PSP Babang yang sudah terlerai sana-sini itu, saya terdengar dia berkata.

"Yeah, cerita Abang sudah mula!"

Kemudian senyap. Kemudian terdengar dua beradik itu ketawa. Kemudian terdengar mereka mengulang dialog. Hish cerita apa yang mereka seronok sangat tengok tu?



Biar betul!?

Anakku, si dua orang putera ini suka menonton Barbie? Siap label 'cerita Abang' lagi?

Ayok, Ummi inipun tak pernah ada keen dengan anak patung, Barbie jauh sekali! Ni kenapa pulak anak-anak bujangku yang terlebih....?

Babang, Didik... Ummi rasakan boys tak sepatutnya suka tengok cerita budak perempuan macam ni... Awak berdua lelaki, kena act as boys. Bukan ke?

Tapi Babang dulu masa baby sangatlah suka tengok cerita kartun yang ada lebah dan bunga-bunga tu... apa ntah ke tajuknya tu. Kalau kartun lain, mesti dia tak tengok...

Aduhai, biar betul kamu berdua ni?!

Okay, promise this is the last for today! Gud nite!

3 comments:

  1. hehe, kalau anak yus si alia lah yg suka citer barbie ni. Mmg setiap hari tgk citer barbie Yati..:)

    ReplyDelete
  2. hehehe..
    hari tu waiz main jugak patung barbie kak fasha-nya..tapi main cara budak lelaki lah. abis cabut kepala tangan semua..hiks.

    ReplyDelete
  3. Yus : tu la.. typical mind saya Barbie untuk girls.. awatlah my young men tu beria-ia pulak... pelik tak bertempat kan saya ni hu hu..

    Wida : itu memang sungguh boy la kalau dah gaya patah riukkan patung heh heh...

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS