Sunday, October 16, 2011

MLC - GELORA

Buku MLC yang kedua saya baca. Buku pertama yang habis dibaca dalam bulan September lepas. Took a long time to complete the reading since daily routine was heavy. Tak tahulah mengapa pada usia begini, menghabiskan satu naskhah buku mengambil masa yang agak lama. 

Hmm... nak kata apa ya... overall I got the story and honestly I adores it. Sebagaimana Selamat Tinggal Sayang (STS), Gelora punya gaya penceritaan yang serupa, oleh itu senang untuk difahami. Namun sedikit berbeza dengan STS, saya mampu mengikuti flow penceritaan Gelora dengan lebih baik. Tidak ada yang saya rasa pelik tentang story-jumping. All was done in smooth flow.

Membaca Gelora, saya lebih suka mendalami watak Adam Geofrey berbanding Mila. Hmm... kenapa saya tak mau mendalami Mila? Tak tahu nak kata bagaimana, it just that I had less interest in her. Mungkin kalau tukar nama, okay kot hu hu... (sebab terbayangkan Mila the cute singer jadi half-bad girl dalam Gelora... macam tak kena.. padahal the first version of Gelora wujud sebelum Mila born in the music industry, perasaan sendiri...).

Again, saya lebih suka kalau cerita ini panjang sedikit lagi. Overall and honestly I love the story concept. Dan gaya penceritaan serta sususan bahasa MLC juga sudah amat saya kenali, fahami serta sukai.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS