Sunday, October 16, 2011

YESS BOS! - Areila Sahimi


First book of Areila Sahimi yang saya baca. Buku kedua dihabiskan dalam bulan September lepas.

Dan saya sangat suka! Nampaknya usia tidak menghalang saya membaca pelbagai genre dan bahasa buku. Seperti yang dinyatakan penulisnya, buku ini ditulis dengan gaya bahasa santai yang biasa digunakan dalam kehidupan seharian. Memang biasa, tetapi saya masih mampu menghayati susunan frasanya yang membentuk sebuah cerita yang sangat smooth flow dan berupa sebuah kisah yang sangat sweet untuk dibaca. Tidak peningkan kepala, terasa tenang jiwa raga dan senyum sepanjang pembacaan dari mukasurat satu sampai sudah. Tapi... kenapalah saya tidak pandai menulis begini. Kalau saya yang menulis, bukan yang membaca pun kerut dahi, saya sendiri tak reti nak alter. Tu tandanya kena pergi kelas penulisan RAN...

Saya suka tajuknya yang simple tapi catchy. And the cover is what I love most, ala-ala cover fiction novel Inggeris. It is indeed a very comel book and story. Wonder how sweet her other books... nantilah saya cari beberapa buah lagi buku tulisannya.

Ending... hmm... kalaupun saya kurang merasa 'surprise' kerana sudah boleh duga penghujungnya, tapi that's the way the story should go...

Overall, saya admire Yess Bos, saya faham dengan mudah dunia ceritanya dan lapang dada membacanya. Nak baca juga?

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS