Monday, April 11, 2011

KEMAS RAK BUKU!

Last weekend, original plan was nak rehat sambil kemas rumah.
Maklumlah everyday in the week kerja dari pagi sampai petang,
tambah pula dengan anak-anak yang memang suka sangat
‘kemas’ rumah versi diorang sendiri.
Hmm. sakit jiwa kadang-kadang. What to do, orang akan kata : biasalah, anak-anak tengah membesar.. okay..

Lain yang dirancang, lain pula yang jadi. Suddenly, it crossed my mind nak ‘kemas’ rak buku. Tiba-tiba pula teringin hendak lihat buku-buku yang dah lama tak sempat disentuh, kemas apatah lagi...

And it came into my mind to address appreciation to those books yang pernah saya beli, baca, buat saya menangis, buat saya ketawa, buat saya tak mahu teruskan baca (sebab sengsara sangat ceritanya!) dan buku-buku yang banyak memberi ilmu, pengajaran dan panduan dalam melalui hidup ini. Sometimes ada di antara buku-buku itu yang membantu mengembalikan semangat kala hati sedang lara.

Akhirnya my husband kena jadi photographer to capture all those books so that I can share them here with all. I am not intentionally to review the books, bukan tahu sangatpun nak review... cuma hendak berkongsi apa yang saya rasa bila membaca buku-buku itu.

Bila lihat satu-persatu buku,
barulah tersedar ada antaranya tidak berada di tempat yang sepatutnya.
Ini mesti kes dipinjam/dipinjamkan tetapi belum dipulang.
Mana pulak hendak dicari, bukan saya buat log book pun...
tak apalah, sekurang-kurangnya ada sikit-sikit sedekah yang dibuat heh heh...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS